Kereszt utca
Korábban innen indult a Gyékényes felé vezető országút, keresztezve a jelenlegi pályaudvar területét. A vasút megépülése után az indóházi bérházaknál (Ady utca 63.) lévő sorompós átkelőnél lehetett átjutni az Iván utcára, amely megépítésével átvette az országút megszűnt részének szerepét.
Első szakaszát (a Zrínyi utcáig) Kórház, Kóroda, Ápolda, Ispita, Városháza utca néven, folytatását Szentmiklósi, Légrádi, Kapronczai utca néven emlegették, míg az utca egésze a Kazinczy nevet kapta.
A Kisfaludy utcától kifelé, a ma is létező hársfákat 1881-ben ültették.
Az utca külső, vasút melletti részén, a sorompó után 1913-ban alakították ki a jelenlegi kis parkot. Annak helyét az előző évben vette meg a város a vasúttól, akik ott, az akkor még mélyen fekvő területen szénpernyéjüket rakták le („löschgödör”).
Korábban innen indult a Gyékényes felé vezető országút, keresztezve a jelenlegi pályaudvar területét. A vasút megépülése után az indóházi bérházaknál (Ady utca 63.) lévő sorompós átkelőnél lehetett átjutni az Iván utcára, amely megépítésével átvette az országút megszűnt részének szerepét.
Első szakaszát (a Zrínyi utcáig) Kórház, Kóroda, Ápolda, Ispita, Városháza utca néven, folytatását Szentmiklósi, Légrádi, Kapronczai utca néven emlegették, míg az utca egésze a Kazinczy nevet kapta.
A Kisfaludy utcától kifelé, a ma is létező hársfákat 1881-ben ültették.
Az utca külső, vasút melletti részén, a sorompó után 1913-ban alakították ki a jelenlegi kis parkot. Annak helyét az előző évben vette meg a város a vasúttól, akik ott, az akkor még mélyen fekvő területen szénpernyéjüket rakták le („löschgödör”).